1
|
Madge Gill se narodila jako nemanželské dítě a byla dlouho skrývána u své matky a tety. V devíti letech ji poslali do sirotčince. V roce 1903 se stala ošetřovatelkou a žila se svou tetou, která ji zasvětila do spiritismu a astrologie. V pětadvaceti letech se provdala za svého bratrance Thomase Edwina Gilla. Měli spolu tři syny, prostřední Reginald však zemřel na španělskou chřipku. Rok nato se jim narodila mrtvá dcera. Madge onemocněla, několik měsíců byla upoutána na lůžko a postupně přestala vidět na levé oko.
Od té doby ji při životě držel její vztah ke spiritismu a kreslení. Jejím spirituálním rádcem byl duch „Myrninerest“, který ji inspiroval k psaní, výšivkám a klavírním improvizacím.
Kreslila při světle svíčky, silnými prudkými tahy perem. Během čtyřiceti let vytvořila tisíce kreseb všech velikostí, od pohlednicových formátů až po jedenáctimetrová plátna.
Madge Gill byla sama pro sebe ústředním objektem tvorby. Všechno se soustředilo kolem její vlastní podoby, nebo kolem podoby její zesnulé dcery. Nikdy nezobrazovala své tělo, jen nekonečně se opakující tvář. Schody, šachovnice a chodby obklopující bělostné portréty se stávají bezpečnostním systémem, který nám brání, abychom pronikli příliš blízko, zároveň nás však lákají do pasti.
Když v roce 1958 zemřel její syn Bob, Madge Gill začala pít, přestala kreslit a rezignovala na život. Protože nikdy nechtěla svá díla prodávat, byly stovky kreseb uložených ve skříních a pod postelí objeveny až po její smrti v roce 1961.
1882 . Londýn . Velká Británie
1961 . Londýn . Velká Británie
Copyright © 2024 Artbrut.cz | design Olga Ludvíková & osCommerce implementation by PureHTML